Citizen

Toon 1 - 12 van 14

"Als de tijd nooit stopt, waarom zouden wij dat dan wel doen?"

Citizen, een welbekende naam onder horlogeliefhebbers en binnen de industrie, heeft zijn kernovertuigingen in zijn merk geboord: Technische precisie, eersteklas vakmanschap, innovatief denken en uitmunted design. Citizen was de allereerste in de industrie om uurwerken met kwarts en titanium te maken en was een van de eersten om duurzaamheid en milieuvriendelijke producten te promoten. Het bracht in 1976 de allereerste zonne-uurwerken uit, aangedreven door hun eigen Eco-Drive technologie, waardoor 'eco-vriendelijkheid' een andere kwaliteit is geworden die met het merk wordt geassocieerd.
 
Citizen wordt geleid vanuit de Japanse ideologie dat de maatschappij belangrijker is dan indivu. Het implementeert sociaal-bewuste denken direct in het merk: Citizen streeft ernaar om hoogwaardige uurwerken te maken voor een zeer redelijke prijs, zodat iedereen die wil genieten van hun tijd, daartoe in staat zal zijn. Het diepgewortelde respect voor zelfverbetering is de rode draad die door het bedrijf loopt: "Beter begint nu". Of het nu gaat om het creëren van een nieuw product, een betere klantervaring, of het helpen van de planeet duurzamer te worden: Citizen wilt ieder laten weten dat het openstaat voor verandering, en dus voor verbetering.

"Beter begint nu."

Als een manier om de ware oorsprong van de horlogemakersindustrie te eren, zorgt Citizen ervoor zich te houden aan haar strenge normen en waarden gedurende het hele proces, van het maken van individuele onderdelen tot de uiteindelijke detaillering, om de best mogelijke kwaliteit te garanderen. Het merk weigert compromissen te sluiten op het gebied van stijl en kwaliteit. De horloges van Citizen variëren van klassieke, tijdloze stukken tot professionele, sportief ogende exemplaren.